چهارمین جلسه کارگروه قرآن و فضای مجازی صبح سه¬شنبه 29 دیماه به ریاست دکتر موسویان در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه¬های دیجیتال برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه ­های دیجیتال، چهارمین جلسه کارگروه قرآن و فضای مجازی به ریاست دکتر سید مرتضی موسویان؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال و با حضور نمایندگان دستگاه­ های قرآنی کشور برگزار شد.

پس از ابلاغ فراخوان حمایت از طرح ­ها و پروژه­ ها به موسسات و دستگاه ­های قرآنی، در مرحله اول 47 طرح به کارگروه قرآن و فضای مجازی پیشنهاد شده است.

طرح ­ها بر اساس جداول ارائه شده توسط کمیسیون توسعه فعالیت­ های تبلیغی، ترویجی قرآنی کشور و نیز 14 شاخص شامل مرتبط بودن، مطلوبیت، امکان­پذیری، ویژگی­ های خاص، کیفیت تدوین و ارائه طرح و ... در دو حلقه کارشناسان قرآنی و کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه­ های دیجیتال، مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت بر اساس نمرات هریک از طرح­ ها، 13 طرح به عنوان اولویت اول، 1 طرح اولویت دوم و 1 طرح اولویت سوم و 32 طرح نیز فاقد اولویت شناخته شدند. در مجموع از 89602 میلیون ریال مبلغ اعتبار پیشنهادی برای طرح­ های مذکور مبلغ 47750 میلیون ریال مورد تأیید قرار گرفت که همه این اعتبارات توسط کمیسیون توسعه فعالیت­ های تبلیغی، ترویجی قرآنی کشور تخصیص خواهد یافت و توسط بخش خصوصی پیشنهاد دهنده عملیاتی خواهد شد.

از دیگر مصوبات جلسه این بود که اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه قرآنی می ­توانند بر اساس راهبردها و شاخص­ های ابلاغ شده در سایت saramad.ir طرح­ های خود را به کارگروه قرآن و فضای مجازی ارائه نمایند.