کارگروه استانی شبکه ملی فرهنگ و شورای فناوری اطلاعات با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر شبکه ملی فرهنگ، معاون اداری و مالی، مسئول واحد فناوری اطلاعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و همچنین کارشناس مرتبط با مراکز فرهنگی دیجیتال مساجد استان اصفهان دوشنبه ٢٨ دی ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در این کارگروه با اشاره به اهمیت موضوع سیستم محوری گفت: برخی از نهادها و ادارات در بحث شبکه قوی هستند و ما نیز به عنوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیازمند قوت در این مسئله هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان بیش از ١٠ هزار هنرمند را در خود جای داده است، اظهار کرد: شناسایی و احصای اطلاعات این هنرمندان سخت است و ما به دنبال ایجاد سامانه‌ای برای شناخت و معرفی این افراد هستیم که به وسیله آن مراجعات حضوری به اداره کل نیز کمتر شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین معتمدی معاون مدیرکل و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات مراکز فرهنگی دیجیتال گفت: از ابتدا قرار بر ایجاد این مراکز در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بوده تا از ظرفیت این کانون‌ها برای گرایش نسل جوان به مسجد استفاده شود که لازم است در مسیر تحقق این هدف تلاش شود.

دکتر سید مرتضی موسویان،  رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کارگروه بیان کرد: شبکه ملی با ایده و حمایت مالی خوبی شروع شده که لازم است همچنان این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: ما باید زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و وظیفه فناوری اطلاعات تحول زیرساخت‌ها است، همچنین باید به اقتصاد فرهنگ نیز توجه جدی و ویژه شود.

مهندس مهدی افراسیابی؛ مدیر شبکه ملی فرهنگ نیز در این نشست با اشاره به وجود دستور العمل‌های متعدد برای انجام فعالیت مراکز فرهنگی دیجیتال گفت: در رابطه با چگونگی ایجاد شبکه ملی فرهنگ در استان‌ها باید در کارگروه‌های استانی تصمیم گیری شود.